16 jaar? Bewijs ‘t maar!

woensdag 3 mei 2017 —

[[{"fid":"287","view_mode":"default","attributes":{"style":"width: 212px; height: 300px; margin-right: 5px; margin-left: 5px; float: left;","class":"file-default media-element"},"type":"media"}]]Medewerkers horecasector
De federatie Belgische Brouwers is tevreden dat de horecafederaties Horeca Vlaanderen, Horeca Brussel en Horeca Wallonië meewerken om deze boodschap extra kracht bij te zetten. In eerste instantie richt de sensibiliseringscampagne zich dan ook tot medewerkers uit de horecasector. Ook Danny Van Assche, afgevaardigd bestuurder van Horeca Vlaanderen, reageert tevreden. "Dagelijks runt een horecaondernemer zijn zaak met veel zorg, enthousiasme en toewijding. Eén van de verantwoordelijkheden die daarbij komt, is het toezien dat de wettelijke bepalingen met betrekking tot de leeftijdsgrens van alcohol schenken, worden nageleefd."

Lastig
Van Assche herinnert eraan dat het verboden bier is te verkopen aan klanten jonger dan 16 jaar. "Uit onderzoek blijkt dat dit in de praktijk best lastig kan zijn. Ongeveer vier op de vijf cafés schenkt alcohol aan jongeren onder de wettelijke leeftijdsgrens. Dit moet en kan anders."

De campagne wordt ondersteund met materiaal dat kan worden opgehangen in de horecazaken, waaronder een deursticker en een affiche, en de website.

www.16jaarbewijshetmaar.be