AB InBev News

vrijdag 24 maart 2017 —

AB InBev verhuist wereldwijde aankoopdienst naar Zwitserland

AB InBev verhuist de topdirectie van zijn wereldwijde aankoopdienst naar het Zwitserse kanton Zug. SABMiller, het nummer twee dat vorig jaar werd gekocht door AB InBev, heeft er sinds 2010 zijn divisie voor wereldwijde aankopen. Een verhuis van de wereldwijde aankoop betekent niet dat de brouwer volledig verkast. Het wereldwijde hoofdkantoor blijft in Leuven. Van de 750 werknemers in Leuven zijn er ruim 200 ingeschakeld voor internationale functies zoals financiën, techniek, aankoop, export, O&O en juridische zaken. Ruim 500 medewerkers zijn actief voor de afdeling Europa, en uiteraard ook België. Een tweede hoofdkantoor is gevestigd in New York, waar 160 mensen werken.

AB InBev verwelkomt verplichte labelling van de ingrediënteninformatie

Op 13 maart heeft de Europese Commissie een rapport goedgekeurd over de verplichte labelling van de ingrediënten- en voedingsinformatie voor alcoholhoudende dranken. De Commissie nodigt de sector van de alcoholhoudende dranken uit om binnen het jaar een zelfregulerend voorstel te ontwikkelen met als doel het verschaffen van informatie over de ingrediënten en de voedingswaarde van alle alcoholhoudende dranken.

Als 's werelds grootste, leidinggevende brouwer verwelkomt AB InBev dit initiatief met open armen. Het bedrijf begon in 2015 al op vrijwillige basis met het verstrekken van volledige informatie over ingrediënten en voedingswaarden aan de consument in Europa voor haar bieren; zowel op het etiket als online. Door dit te doen komen ze tegemoet aan de groeiende verwachtingen van de consument voor betere informatieverstrekking in Europa.

Resultaten zwakker dan verwacht

De kwartaalresultaten van AB InBev waren zwakker dan verwacht en dat was vooral te wijten aan de slechte prestaties in delen van Latijns Amerika. Dit meldde analist Wim Hoste in reactie op de donderdagochtend gerapporteerde kwartaalcijfers. De marktvorser voorziet een negatieve reactie op de aandelenmarkt na vrijgave van de resultaten en wees daarbij op het bedrijfsresultaat in de regio Latijns Amerika, dat op EBITDA-niveau 200 miljoen dollar lager uitkwam dan de analistenconsensus.

Exclusieve rechten op bierverkoop WK 2018

AB InBev heeft de exclusieve rechten veroverd om bier te verkopen in de Russische voetbalstadions tijdens het WK voetbal in 2018 en tijdens de Confederations Cup dit jaar. AB InBev zal de merken Budweiser en het Russische Klinskoye verkopen in de stadions. Zich baserend op ervaringen tijdens vorige voetbaltoernooien, denkt het bedrijf dat de bierverkoop in de komende twee jaar in Rusland zo'n 5 à 6 procent zal toenemen. Al hangt dat natuurlijk ook af van de economische prestaties van het land.

www.ab-inbev.be