AB InBev: verhoging van de netto winst in tweede kwartaal

vrijdag 11 augustus 2017 —

Anheuser-Busch InBev publiceert eind juli zijn resultaten voor het tweede kwartaal en de eerste helft van 2017

In het tweede kwartaal versnelde de groei van AB InBev. De opbrengsten stegen met 5,0%, mede dankzij opbrengstenbeheer en "premiumisering" in markten zoals West-Europa en China, en als gevolg van volumegroei. Voortgezette focus op premiumisering maakt het mogelijk volume- en opbrengstengroei te realiseren, in zowel opkomende als ontwikkelde markten. Ook de wereldwijde merken zetten hun sterke opbrengstengroei door, met een stijging van 8,9% in dit kwartaal. Corona nam hierin het voortouw, met een globale groei van 16,6% en van 26,2% buiten Mexico.

De groep kende een volumegroei van 1,0%, terwijl de volumes eigen bieren stegen met 2,1%. Dit resultaat werd mogelijk gemaakt dankzij een dubbelcijferige groei van het biervolume in Zuid-Afrika en sterke resultaten in Mexico en Argentinië.

De integratie met SAB verloopt volgens plan, met bijkomende synergiën voor dit kwartaal ten belope van 335 miljoen USD, hoofdzakelijk afkomstig van al de nieuwe markten. Ook op het vlak van het delen van beste praktijken wordt goede vooruitgang geboekt. De nieuwe inzichten die daaruit voortvloeien, dragen bij tot een nieuwe benadering van de groei van de categorie.

Het jaar 2017 heeft een goede start gekend, en we zullen al het mogelijke doen om gedurende de rest van het jaar goede resultaten te blijven leveren. Terwijl de tweede helft van het jaar er veelbelovend uitziet, blijft AB InBev zich concentreren op de groei van de biercategorie als geheel en op een duurzame volume- en opbrengstengroei om succes op lange termijn te verzekeren.

U kan het volledige persbericht van AB InBev HIER terugvinden.