Brouwerij Haacht verkozen tot Gouden Trapper door Go with The Velo

vrijdag 7 juni 2019 —

Tijdens de prijsuitreiking van Go with the Velo, de fietscampagne die op 20 maart voor het derde jaar op rij werd gelanceerd, is Brouwerij Haacht verkozen tot Gouden Trapper. Met de Go with the Velo-campagne overtuigen Cera, KBC en Mobiel 21 zoveel mogelijk mensen om de fiets te nemen voor functionele verplaatsingen. Brouwerij Haacht is een van de dertien bedrijven die erkend worden voor hun bijzondere inspanningen op dat vlak.

Heel wat medewerkers van Brouwerij Haacht, dat ook in 2018 deelnam, komen al vaak met de fiets werken. Dit jaar motiveerde de brouwerij opnieuw heel wat extra enthousiastelingen om hetzelfde te doen. Van mei tot september fietsen ruim 80 collega’s zoveel mogelijk van en naar het werk. “Dat zijn nu al 30 mensen meer dan vorig jaar en we verwachten dat er nog bijkomen”, verduidelijkt Boudewijn van der Kelen, marketingdirecteur bij Brouwerij Haacht. “Zo fietsen onze eigen mensen zich niet alleen naar een betere gezondheid, ze dragen ook bij aan de reductie van files en vervuiling in onze regio. Iets waar wij als lokaal verankerd familiebedrijf uiteraard heel trots op zijn.”

Stéphanie De Smet, coördinator Go With The Velo: “Brouwerij Haacht ging veel verder dan een oproep om meer te fietsen. Ze motiveerde haar mensen met een toffe interne campagne en heel wat incentives, waaronder gezonde snacks voor wie met de fiets komt. Bovendien greep ze deze gelegenheid aan om haar algemene fietsbeleid verder uit te bouwen. De komende maanden komen er ruimere fietsstallingen en extra laadpalen voor elektrische fietsen, en er wordt nagedacht over een veiliger fietsparcours op de brouwerijsite. Ook op langere termijn liggen er nog heel wat plannen klaar. Haar Gouden Trapper is daarom meer dan verdiend.”

www.haacht.com