Coca-Cola kondigt overname aan van Tropico

vrijdag 5 oktober 2018 —

Coca-Cola kondigde in september een overeenkomst aan met de onderneming Alizé om 100% van de activiteiten van het Franse bedrijf Tropico S.A. over te nemen. Met Tropico verwerft Coca-Cola een Frans merk en wil het een belangrijke speler worden op de markt voor niet-bruisende fruitdranken.

De overname van Tropico S.A. kadert in Coca-Cola’s aangekondigde diversifiëringsstrategie, die inspeelt op de verwachtingen van de consumenten door hen een grotere keuze aan dranken aan te bieden. Ben Bijnens, Belux & The Netherlands Country Director Coca-Cola Services: “We zijn heel tevreden dat we vandaag dankzij het merk Tropico onze ontwikkeling in het bijzonder dynamische segment van de niet-bruisende fruitdranken kunnen versnellen. Tropico beschikt al over een grote naambekendheid en kan rekenen op heel wat goodwill bij de consument. We vertrouwen op onze ruime ervaring in andere landen om op korte termijn te innoveren en deze categorie te dynamiseren. De succesvolle lancering van FuzeTea begin dit jaar en de veelbelovende resultaten van onze merken Honest (biodranken) en AdeZ (dranken op basis van granen en vruchten) versterken onze vastberadenheid om de expansiestrategie van onze portefeuille te versnellen. Deze overname vormt een nieuwe stap in die richting, zodat we steeds beter kunnen voldoen aan de verwachtingen van de Belgische en Luxemburgse consumenten.”

De commercialisering van Tropico in België en het Groothertogdom Luxemburg zal geleidelijk aan overgenomen worden door Coca-Cola European Partners.

www.cocacolabelgium.be