Coca-Cola lanceert Fuze tea

vrijdag 2 februari 2018 —

Fuze tea is de grootste merkintroductie van Coca-Cola in België & Luxemburg in meer dan 10 jaar. Fuze Tea is een verrassende fusie van thee-extracten, vruchtensap en kruidenextracten. De vier Fuze Tea varianten die op de Belgisch-Luxemburgse markt komen zijn caloriearm en worden gemaakt op basis van duurzaam ingekochte thee. Het nieuwe merk is vanaf januari overal te vinden in België en Luxemburg.

IJsthee is na water het hardst groeiende segment in de drankencategorie. Céline van den Rijn, marketing directeur Coca-Cola Services: “De ready-to-drink thee-categorie is een belangrijk segment dat afgelopen jaar met 3% in waarde en volume groeide in België. Wij geloven dat de tijd rijp is om ons Coca-Cola merkenportfolio nog te verbreden door het bereik van onze theemerken uit te breiden en een belangrijke rol te spelen in deze categorie.”

Fuze Tea is een sterspeler en één van de snelst groeiende merken binnen het internationale portfolio van Coca-Cola. Na de oorspronkelijke lancering in 2012 in veertien internationale markten is Fuze Tea nu een gevestigd merk dat populair is bij consumenten in maar liefst 52 landen. Speciaal voor de Belgische en Luxemburgse consument heeft Coca-Cola  in zijn Brusselse R&D centrum een selectie Fuze Tea varianten ontwikkeld die is afgestemd op de Europese en meer specifiek de Belgisch-Luxemburgse smaakvoorkeuren. Fuze Tea is in België verkrijgbaar in vier smaken: twee bijzondere fusions Black Tea Peach Hibiscus en Green Tea Mango Chamomile en de basissmaken Black Tea Sparkling en Black Tea Lemon.

Fuze Tea is beschikbaar in verschillende verpakkingsformaten: 200ml glas, blikjes van 250ml en 330 ml, petfles van 400ml en 1,25 l.

Ga voor meer informatie naar www.fuze-tea.com.