Jupiler kleurt rood tijdens EK om Rode Duivels te steunen

vrijdag 16 april 2021 —

Het Jupiler bier zal tijdens het EK twee maanden lang letterlijk rood kleuren. Na de campagnes in 2014 en 2016 en de naamsverandering van Jupiler naar Belgium in 2018 gaat Jupiler nu nòg een stap verder en verandert de belangrijkste supporter van de Rode Duivels de kleur van het bier zelf.

Gedurende twee maanden kleurt een limited edition van Jupiler, net zoals de Rode Duivels en heel het land, rood binnenin. Dankzij innovatieve brouwtechnieken verandert enkel de kleur terwijl exact dezelfde smaak gegarandeerd blijft. De speciale EK-editie Jupiler Red is vanaf 17 mei verkrijgbaar in de winkels en de horeca. Deze stunt kadert in een groots opgezette supporterscampagne die de supporters voor de Rode Duivels wil verenigen, covid-proof, tijdens het EK voetbal. Jupiler en de Koninklijke Belgische Voetbalbond zijn al meer dan 30 jaar partners en stellen vandaag de campagne en het rode bier officieel voor tijdens een persconferentie vanuit het Koning Boudewijnstadion.

“Wie dacht dat hij bij het WK in 2018 met de naamsverandering van Jupiler naar Belgium alles gezien had, heeft het mis. Deze keer gooien we het bier zelf in de strijd”, vertelt Amaury Hayois, marketing manager bij Jupiler. “Het is nu of nooit voor de Rode Duivels, dus alle steun is nodig. We zijn allemaal rood binnenin en nu dus ook ons bier”.

Het brouwproces van Jupiler Red is exact hetzelfde als dat van de gewone Jupiler. In de laatste fase van de productie, voegt de brouwer de rode kleur toe:

“We werken met een gezuiverd extract van zwarte wortel, een volledig natuurlijke kleurstof, Vivid Red. Deze natuurlijke kleurstof is volledig smaakloos en verandert dus enkel iets voor het oog. De smaak, frisheid en kwaliteit van Jupiler Red blijven identiek aan de Jupiler pils die de consument kent”, vertelt Ben Souffriau, product innovation specialist bij AB InBev.

Het rode bier is het speerpunt van de nationale campagne ‘We’re All Red Inside’. Met deze communicatie zet Jupiler in op ‘social bonding’ tijdens het EK.

“Als het merk dat supporters verenigt, willen we alle Belgen inspireren om samen te supporteren voor het nationaal elftal. We zijn meer dan ooit toe aan dit vooruitzicht om samen de overwinningen van de Rode Duivels te vieren, op een veilige manier, in ons geliefde café of thuis met familie en vrienden. De nakende heropening van de horeca én de zomerdagen maken dit alles extra feestelijk. En daar willen we ons steentje toe bijdragen,” vertelt Amaury Hayois. 

De campagne is de grootste van Jupiler ooit en bereikt tijdens het EK maar liefst 89% van de Belgen zo’n 25 keer in alle media, supermarkten en horeca.

De supporterscampagne wil alle Belgen als 12de man of vrouw achter de Rode Duivels scharen. De campagne versterkt de ultieme supportersmomenten op alle mogelijke manieren met een radio-, TV-, print- en sociale mediacampagne. Het rode bier krijgt een speciale EK-verpakking en wordt een echt collector’s item. De TV-spot verenigt iedereen rond ons nationaal elftal met een boodschap van hoop, verbondenheid en van het waarmaken van de gemeenschappelijke droom om de Euro Cup mee naar huis te nemen.

www.ab-inbev.be