Jupiler lanceert een 'langer koud' verpakking

vrijdag 26 juli 2019 —

De nieuwe verpakking ontwikkelde AB InBev samen met Diabatix, een Belgische bedrijf gespecialiseerd in het ontwerpen van koelcomponenten gebruikmakend van artificiële intelligentie.

Het resultaat is een innovatief bierblik dat het bier langer koud houdt. Het ‘Langer Koud’ blik heeft een ingenieus reliëfpatroon waardoor de stroming van de lucht langsheen het blik verstoord wordt. Hierdoor wordt er een soort isolatielaagje gevormd rondom het blik waardoor de inhoud dus minder snel opwarmt.

“Het ‘Langer Koud’ blik is zo efficiënt dat je er zelfs een ijsje in kunt bewaren, dus dat hebben we gedaan,” zegt Rob Goossens, Senior Brand Manager voor Jupiler. “We lieten exclusief Jupiler-ijs ontwikkelen en delen dit uit op zondag 21 juli op International Ice Cream Day. Zo kunnen de fans zelf ondervinden wat het effect is van het nieuwe ‘Langer Koud’ blik.”

Het ijs werd ontwikkeld door IJsster, een ambachtelijk ijsatelier dat al sinds 1984 ijs maakt. “Het was een hele uitdaging omdat Jupiler een zeer gekende Belgische smaak is. En naar wat het proefpanel ons bevestigt, zijn we hierin geslaagd: de échte Jupiler biersmaak is sterk aanwezig en de typerende bitterzachte frisheid blijft tot het einde gegarandeerd," zegt IJsster.

www.ab-inbev.be