Martha, Boho en Quinoux

vrijdag 13 juli 2018 —

The Brew Society is een brouwersgemeenschap voor bierondernemers. Met haar gloednieuwe installaties biedt ze een brouw- en botteldienst aan ambachtelijke brouwerijen, ciderproducenten en andere drankenbedrijven.

Kwaliteit, expertise en innovatieve brouwprocessen zijn haar grootste troeven. Ze bieden een 360° service met onder meer receptontwikkeling, een brouw-, bottel- en inblikdienst, verpakking en sales support.

De meester-brouwer en zijn team kunnen een ervaring van meer dan 15 jaar voorleggen. Ze zijn in staat om ale- en pilsbier te brouwen van 20 hectoliter in hun microbrouwerij tot 120 hectoliter in hun grote brouwerij.

The Brew Society is ook in het bezit van een biologisch certificaat ingeval u biologische producten wil vervaardigen. Ze denken lokaal en werken met lokale landbouwers en 100% Belgische producten.

The Brew Society heeft ook haar eigen bieren, zo heerlijk als origineel, gecreëerd.

Martha

Eerste nieuwkomer is het blonde premiumbier Martha. “Het kan doorbreken”, zegt Nicolas Verschueren, co-founder. “Veel mensen kennen de naam, terwijl ook vrouwen een biertje lusten. Het is geen mannenwereld meer.”

Vrij zwaar bier (8% vol.alc.), Martha heeft een goudgeel kleur en een fluwelige smaak, met toetsen van groene appel, banaan, muren en zachte vanille.

www.marthabeer.com  

Boho

Er is ook een biolijn, met Boho als naam. Boho omvat een hybride tussen blond en pils en een witbier.

Voor zijn Boho, heeft Belgian Brew Factory met Belgische hop en lokale producten gewerkt.

Een goed uitgebalanceerd recept voor een uniek biertje, dorstlessend en doordrinkbaar (5,2% vol. alc. voor Boho Wit en 4,5% vol.alc. voor Boho Blond).

www.bohobeer.com

Quinoux

Dé uitsmijter van de reeks is Quinoux. Dat is een glutenarm bier op basis van het oergraan quinoa, gemaakt in samenspraak met voedingsdeskundige Amandine De Paepe van Quinette, ontwikkelaar van artisanale quinoakoekjes, en broers en ex-sterrenchefs Stefan en Kristof Boxy uit Kortrijk.

De opbrengst van de verkoop van Quinoux gaat deels naar de ondersteuning van quinoaboeren, wereldwijd. “Quinoa is gezond, we gebruikten het dertig jaar geleden als eerste in België”, zeggen Stefan en Kristof Boxy. “De mensen zeiden toen dat het kippenvoer was. Niemand wilde het eten. Nu wil iedereen het hebben. We geloven dan ook in dit biertje. De smaak? We hebben het gepimpt, door het te kruiden. Het is erg lekker”, aldus de broers Boxy. Dat vindt ook Amandine De Paepe. “Het is een leuk en licht pintje, fijn voor op festivals bijvoorbeeld. Het wordt uit de fles gedronken. Ideaal voor wie gezond wil leven, maar het toch plezant wil houden”, aldus Amandine.

Recentelijk viel Quinoux in de prijzen met een zilveren medaille op het "Concours International de Lyon", categorie Blond Ale.

www.quinouxbeer.com