Pro League en AB INBEV trappen sensibiliseringscampagne af

vrijdag 29 september 2017 —

Sinds meer dan 25 jaar vormen Jupiler en de Pro League een ijzersterke tandem. In de hedendaagse sport- en marketingwereld die gekarakteriseerd wordt door volatiliteit is een dergelijk duurzaam partnership een uitzondering, om niet te zeggen een unicum.

Samen realiseerden ze al verschillende campagnes om van voetbal een verantwoord feest te maken. En dat is vandaag niet anders. Een nieuwe campagne wordt dan ook gelanceerd: Jupiler 0.0, 0% alcohol, 100 % supporter.

De voorbije 25 jaar is de samenleving sterk veranderd. Bedrijven en organisaties zijn zich bewust van hun verantwoordelijkheid tegenover de samenleving. Maatschappelijk Verantwoord Ondernemen (MVO) is een leidraad geworden in het beleid van organisaties en bedrijven. Het bewustzijn van de samenleving ten opzichte van alcoholgebruik is de voorbije 2 decennia ook sterk toegenomen. Ook en zeker rond de volkssport bij uitstek. Voetbal is nog steeds een feest, dat gevierd wordt met een pintje. Maar niet ten koste van plezier en zeker niet van veiligheid. Voetbal brengt mensen samen. Hierbij hoort een positieve sfeer, op en rond het veld, van de huiskamers tot de cafés.

Het partnership tussen AB InBev en de Pro League is het perfecte platform om deze boodschap te verspreiden en te versterken. In 2015 zetten AB InBev en de Pro League samen met de clubs al in op preventie, met de "Don't Drink & Drive" campagne. In 2016 zette de Pro League sterk in op sensibilisering en verkeersveiligheid met de nationale campagne van de Grote Verkeerscup. Een campagne die gezien zijn succes in 2017 een tweede editie zal kennen.

www.jupiler.be