Spadel sluit 2018 af met hogere omzet en fors hogere winst

vrijdag 29 maart 2019 —

Spadel heeft geprofiteerd van de hittegolf om zijn mineraalwater te blijven verspreiden. Het jaar 2019 moet worden bekroond met de lancering van een nieuwe reeks.

Goede jaarresultaten voor Spadel, de hittegolf van afgelopen zomer heeft dit bedrijf heeft geen windeieren gelegd. De geconsolideerde omzet van de groep bedraagt 314,4 miljoen euro, een stijging met 8,8% in vergelijking met 2017. Deze stijging is onder meer het gevolg van de consolidatie van de resultaten van het Bulgaarse bedrijf Devin AD voor het eerste volledige jaar. Op vergelijkbare basis steeg de omzet met 5,1%.

In België steeg de verkoop met 6,6%, met name door de lancering van een nieuw gamma genaamd “Spa Duo”. Deze laatste heeft Spadel waarschijnlijk een aantal ideeën gegeven, die de lancering, in de eerste helft van 2019, van een nieuwe reeks van niet-glinsterend gearomatiseerd water genaamd “Spa Subtile” aankondigt.

In een persbericht verklaarde de groep dat de verkopen op de markten van de Benelux, Frankrijk en het Verenigd Koninkrijk in juli en augustus zeer gunstige waren, maar “deze hittegolfomstandigheden waren niettemin minder groot dan wat de groep in het verleden heeft kunnen registreren”.

Ten slotte heeft het bedrijf het afgelopen jaar 19,7 miljoen dollar uitgegeven aan de investeringscomponent. Daaronder bevindt zich onder andere de installatie van een nieuwe productielijn in Spa voor het bottelen van bruisend mineraalwater en gearomatiseerd water.

www.spadel.be