Stella Artois: herlancering van Belgisch icoon na 14 jaar stilte

maandag 29 maart 2021 —

De voorbije jaren groeide Stella Artois uit tot een wereldmerk. Sinds de campagne ‘Mijn thuis is waar mijn Stella staat’ bleef het echter opvallend stil rond Stella Artois in ons land. Daar komt dit jaar verandering in. 2021 wordt de grootschalige herlancering van Stella Artois in België met de introductie van ‘The Life Artois’ die de kleine pleziertjes van het leven verheerlijkt.  De officiële aftrap van ‘The Life Artois’ werd op 8 maart gegeven in de Stella Artois thuisstad Leuven, door Stella Artois brouwerijdirecteur Alexander Soenen en burgemeester Mohamed Ridouani.

The Life Artois bouwt verder op de succesvolle introductie begin 2020 van het groene Stella Artois flesje dat het merk een nieuw elan gaf.  “Stella Artois wordt internationaal erkend als premium bier en ontving hiervoor de Best Beer Award 2019. Dit vertaalde zich ook in ons land met een volumegroei in de retail van bijna 28% in 2020”, vertelt Alexander Soenen, brouwerijdirecteur bij Stella Artois.

De Belg smaakt het stijlvolle groene flesje en het chalice glas – het glas op het voetje - dat het kwaliteitsbier zowel aromatisch als visueel optimaal tot zijn recht laten komen. En dat vertaalt zich ook dit jaar in sterke cijfers. Ondanks de sluiting van de horeca nam Stella Artois in 2021 een vliegende start in België in de retail. Terwijl de totale biercategorie in ons land met 9,3% in volume toenam, groeide Stella Artois met 96,1%. Dit leidde tot een stijging van het volume marktaandeel met 2,1% in de retail ten opzichte van 2020.

De herlancering van Stella Artois op de Belgische markt wil het positieve momentum waarin het merk zich vandaag bevindt nog versterken en een positief perspectief bieden in disruptieve tijden. Met ‘The Life Artois’ stelt Stella Artois zich als doel om de typische Belgische levensstijl van samen genieten van elk mooi moment te integreren in het DNA van het merk. Stella Artois wil met zijn unieke smaak en kwaliteit alles doen voor een perfect moment van genot om te delen met anderen en om een toast uit te brengen op het goede leven.

www.ab-inbev.be