Standard de Liège en Maes slaan de handen in elkaar om de fans van de Rouches dichter bij elkaar te brengen. Ze lanceren samen twee designs van een retro bierflesje, en de supporters kunnen kiezen welk exemplaar uiteindelijk geproduceerd zal worden. In een oplage van maar 30.000 flesjes wordt het een heus collector’s item. Beide flesjes zijn een ode aan de gloriedagen van Standard de Liège, toen Maes nog shirtsponsor was. Maar ook een ode aan de overwinningen van vandaag. Supporteren met je maten in het stadion is vandaag nog niet mogelijk, maar de fans hebben nu wél iets om reikhalzend naar uit te kijken.
Het ontwerp van een van de flesjes is geïnspireerd op het iconische shirt van vroeger, met Maes als shirtsponsor. In de jaren zeventig en tachtig schitterden vedetten zoals Eric Gerets en Michel Preud'homme in het iconische shirt met als resultaat een Belgische titel in 1982 en 1983. Deze overwinningen hebben een onverwoestbare vriendschapsband gecreëerd tussen de spelers van toen en de fans van vandaag. Eric Gerets kan als geen ander de magie van het iconische shirt van de jaren tachtig onder woorden brengen. “Standard de Liège is altijd een fantastische club geweest, vroeger, en vandaag. Met het truitje van de jaren tachtig hebben we als club fantastisch voetbal gebracht en geweldige overwinningen behaald. Ik ben vereerd dat de club en Maes nu een flesje uitbrengen als ode aan die periode”.
Het andere design is een ode aan de familie van de Rouches. Die verenigt maar liefst 58 fanclubs van Standard de Liège. De vurigste supporters van het land, altijd klaar om hun ploeg naar de overwinning te schreeuwen. Deze devotie voor de club creëert een sterke band onder de fans, want eens een Rouche, altijd een Rouche. Christian Piot weet dan ook als geen ander hoe belangrijk supporters zijn voor een club. Hij heeft gedurende heel zijn carrière bij Standard de Liège gevoetbald. “De fans zijn het kloppende hart van onze club, en ik ben dan ook enorm trots om het design van de ‘Rouche un jour, rouche toujours’ te mogen voorstellen”, aldus Christian Piot.
“Het is momenteel niet gemakkelijk voor onze fans die niet voor de Rouches kunnen komen supporteren in het stadion. We willen ze dan ook een hart onder de riem steken met deze campagne. Deze is alleen maar mogelijk dankzij het partnerschap met Maes en is een uiting van onze creativiteit. We zullen de supporters verwennen met een gratis, iconisch flesje eens ze terug naar het stadion mogen komen”, vertelt Benjamin Mignot, Commercieel Directeur bij Standard de Liège.
Etienne Bachellier, Marketing directeur Alken-Maes, voegt daaraan toe: “Maes en Standard de Liège zijn partners sinds juli vorig jaar. De fans volgen momenteel hun club op de voet van thuis, maar Maes wil ze nog altijd een memorabele fan experience bieden. We blijven elkaar steunen en we willen de fans iets geven om naar uit te kijken: terug een match beleven met maten, een frisse Maes en een uniek flesje. Maten laten elkaar niet in de steek. Niet op het veld, maar ook daarbuiten niet. Echte maten, dat ben je voor het leven”!