FEBED News

Reminder Weekend van de Klant 2021

Binnen een maand, op 2 en 3 oktober, is het weer Weekend van de Klant! Zaken die zich voor 12 september (gratis) registreren, ontvangen een pakketje met promomateriaal.

De Belgische wijnbouw zit in de lift

De totale Belgische wijnproductie in 2020 benadert die uit het topjaar 2018 en dat ondanks de late vorst in mei 2020 en de te hete zomer, wat leidde tot minder sappige druiven.

Veilig terrassen met #TournéeSociale

Op 7 mei hebben FEBED en verschillende partners uit de dranken-, voedingssector en horeca een onlinecampagne gelanceerd om de heropening van de terrassen zo vlot mogelijk te late

Steunmaatregelen drankenhandelaars

Op 23 april hebben we naar de leden een volledige update gegeven van de steunmaatregelen die voor onze sector van toepassing zijn, zowel op federaal als op regionaal niveau.

Brussels Beer Challenge 2020

De 9e Brussels Beer Challenge vond plaats in Brussel van 26 oktober tot 6 november met alle nodige veiligheidsmaatregelen en gezondheidsmaatregelen.

Forum 2021

Zoals u weet heeft in augustus FEBED beslist het Forum dit jaar niet te laten doorgaan. Deze was eerst op 23 maart 2020 voorzien en vervolgens naar 28 september verschoven.

Cosy Winter 2020

Cosy Winter is aan zijn tweede editie toe.  Het is het ideaal platform om te vernemen welke producten de producenten deze winter in de kijker willen stellen en in je assortiment

Tarificatie AB-InBev

Binnen FEBED, is de commissie AB-Inbev sinds april in gesprek met AB-Inbev over de nieuwe tarificatie.

International Beer Challenge 2020

Het doel van de IBC is om uitstekende bieren uit de hele wereld te belonen en te promoten en brouwers een platform te bieden om hun bieren uit te drukken aan de handel en consume

Drankenhandelaars hebben nood aan steunmaatregelen

De Belgische drankenhandelaars worden hard getroffen door de sluiting van de horeca sector. De horeca is de voornaamste afzetmarkt voor de drankenhandelaars. Reeds bij de eerste lockdown  hebben ze hun volledige omzet aan de horeca verloren zien gaan.  Dit is nu opnieuw het geval met de tweede sluitingsperiode.  De steunmaatregelen die de overheid voorziet voor de horeca, zijn eveneens noodzakelijk voor de drankenhandelaars om deze periode te kunnen overbruggen.

Gin en whisky op basis van Belgische spelt weldra in de drankenwinkels

Een ambitieus voedingsproject in Wallonië wil de lokale speltsector nieuw leven inblazen. Negen spelers uit de onderzoekswereld en de voedingsindustrie, waaronder de stokerij Radermarcher, hebben hun krachten gebundeld om tegen 2022 Belgische speltproducten zoals gin, whisky, pasta of zelfs meel aan te bieden in de handel.

Ritchie Cola Zero Sugar

Cola is veruit de meest populaire frisdrank in ons land.  Omwille van die hoge hoeveelheid suikers kreeg cola wel de reputatie een dikmaker te zijn.

Anthony Martin lanceert drie whisky's

Op 1 oktober presenteerde Anthony Martin zijn allereerste whisky's, gedistilleerd door het jonge team van zijn zoon Edward, in de kleinste stokerij van België, in Waterloo.

Restyling Vicaris

2020 is voor brouwerij Dilewyns een bijzonder jaar. Het is namelijk 15 jaar geleden dat oprichter Vincent Dilewyns zijn eerste Vicarisbier op de markt bracht in Grembergen.

Gouden Carolus Indulgence – Funken

Gouden Carolus Indulgence [Indulgence, zn., \in-’dәljәn(t)s\ Engels voor bron van vermaak, genot, verwennerij] is een serie gelimiteerde bieren die jaarlijks met wisselende inhou

Haverdrank Pajottenlander

Haverdrank Pajottenlander is in België de eerste biologische haverdrank in een milieuvriendelijke glazen statiegeldfles.

Wijnberg, Brouwerij De Ranke

Brouwerij De Ranke stelt Wijnberg, haar nieuwste bier voor. Een donkerbruin bier geïnspireerd door haar regio waar Oud Bruin een bekende bierstijl is. Wijnberg is 5.8 % vol.alc.

Nieuwe structuur bij Nestlé Waters

Philippe Fardel, Business Executive Officer Nestlé Waters BENELUX, heeft besloten om de commerciële team te reorganiseren om het volledige gebeuren efficiënter en gecentraliseerd

Coronavirus – wat doet FEBED?

In deze crisisperiode is het beschikken over pertinente en up-to-date informatie meer dan ooit van cruciaal belang. FEBED informeert dagelijks haar leden.

Jaarverslag 2019 Belgian Brewers

In 2019 hebben de 340 Belgische brouwerijen met hun meer dan 1.500 biermerken 332.412.000 € geïnvesteerd in de brouwerijen en ongeveer 100 miljoen euro in de horeca.

Drankenhandel solidair? JA!

Nu we één maand leven onder de strenge maatregelen in de strijd tegen het coronavirus, springen sociale initiatieven overal te voorschijn.

HorecaComeback

HorecaComeback is een initiatief van heel wat horecapartners om samen ondernemingen in de horecasector te ondersteunen tijdens de coronacrisis én om consumenten binnenkort weer t

Rendez-Vous met Bruggeman

Rendez-Vous, is een nieuw Belgisch blond bier van 5,2 % vol. dat in co-creatie werd ontwikkeld door distilleerderij P. Bruggeman en brouwerij Het Anker.

La Trappe PUUR

De brouwers van Bierbrouwerij de Koningshoeven hebben het biologische trappistenbier, La Trappe Puur, geoptimaliseerd.

Liefmans nu ook Alcoholvrij!

Bieren en drankjes met een laag of zonder alcoholpercentage worden steeds populairder en horen bij een gezondere en bewuste levensstijl.