Average Rob-bier Tout Bien, of sociale media als onderhandelingswapen

vrijdag 12 juli 2024 —

Supermarkten smeken om het in de rekken te mogen zetten, klanten schuiven rijen dik aan voor getapte pintjes en de aankondiging van een nieuwe rouge-variant werd organisch zo’n 350.000 keer bekeken. Tout Bien is nochtans “heel gewone” pils, maar het biermerk van internetfenomeen Average Rob bewijst de kracht van marketing als geen ander…

Het blijft echter niet enkel bij sociale media: de nieuwe Tout Bien Rouge was dit jaar enkele weken exclusief beschikbaar bij Prik&Tik-drankenhandelaars en er werd ook een unieke beerpong-tafel weggegeven. Tijdens Pukkelpop werkte Average Rob voor zijn DJ-set in de Boiler Room een dagje mee aan de kassa van de Colruyt-winkel in Zonhoven, wat resulteerde in een wachtrij van 170 man.

“Onze marketingstrategie draait om creativiteit en authenticiteit. We willen niet de traditionele weg bewandelen. In plaats daarvan proberen we altijd iets nieuws en spannends te doen. Dit soort acties zorgen voor veel hype bij consumenten en versterkt de relatie met de retailers op verschillende vlakken.”

Een van de grootste uitdagingen is immers die unieke positie behouden door te blijven innoveren. “We willen bovenal waarde creëren voor zowel onze klanten als consumenten. Daarom moeten we ons constant bewijzen en samen blijven nadenken over creatieve manieren om ons product in de markt te zetten.”

www.toutbienpils.com

Bron: RetailDetail