AB InBev en Uber slaan handen in elkaar om mensen onbezorgd naar huis te brengen
AB InBev en Uber slaan de handen in elkaar voor ‘Samen uit, vlot thuis’. Deze campagne biedt consumenten de mogelijkheid om na een avond uit onbezorgd thuis te komen. Na het bestellen van twee Jupiler of Stella Artois pintjes kunnen klanten een QR-code scannen in één van de vele aangesloten cafés in België, waarna ze direct een exclusieve promotiecode van 50%* ontvangen voor een rit via Uber. Op die manier beogen AB InBev en Uber rijden onder invloed tegen te gaan.
AB InBev lanceert in samenwerking met mobiliteitsplatform Uber de campagne ‘Samen uit, vlot thuis’, gericht op verantwoorde alcoholconsumptie. Met dit initiatief bieden AB InBev en Uber consumenten een veilige oplossing om na een avond uit onbezorgd thuis te komen zonder hun eigen auto te gebruiken. “Klanten kunnen twee Jupiler of Stella Artois pintjes op het TaDa-promotieplatform bestellen dat via een eenvoudige QR-code in de aangesloten horecazaken beschikbaar is. Vervolgens ontvangen ze direct een promotiecode van 50% voor een rit via Uber. Vele cafés in zowel Vlaanderen als de omgeving van Brussel zijn aangesloten bij deze campagne”, verklaart Alexander Soenen, directeur Horeca bij AB InBev.
AB InBev erkent het grote belang van sociale verbondenheid. Daarbij vormen gezellige momenten op café een cruciale schakel. Echter moeten deze momenten veilig en verantwoord plaatsvinden. AB InBev neemt dan ook zijn verantwoordelijkheid serieus en stelt zich tot doel verantwoorde alcoholconsumptie te promoten en de gevaren van rijden onder invloed aan te pakken.
De campagne zal in totaal 5000 kortingscodes verdelen. Met deze actie dragen AB InBev en Uber bij aan veiligere wegen en zet men in op een cultuur van verantwoord genieten.