Sprite krijgt vernieuwde smaak en gloednieuwe verpakking

vrijdag 26 mei 2023 —

Sprite, de iconische verfrissende drank van Coca‑Cola, heeft een nieuwe smaak én een gedurfde nieuwe visuele identiteit. Coca‑Cola lanceert wereldwijd een grootse “onweerstaanbare smaak”-campagne, om de vernieuwde Sprite voor te stellen. Deze richt zich voornamelijk op Gen Z en toont aan dat Sprite het hele jaar door verfrissing kan brengen.

Sprite, de iconische verfrissende drank van Coca‑Cola, heeft een nieuwe smaak én een gedurfde nieuwe visuele identiteit. Coca‑Cola lanceert wereldwijd een grootse “onweerstaanbare smaak”-campagne, om de vernieuwde Sprite voor te stellen. Deze richt zich voornamelijk op Gen Z en toont aan dat Sprite het hele jaar door verfrissing kan brengen.

Samen met de vernieuwde receptuur komt er ook een gloednieuwe verpakking. Voortaan zal je visueel nog duidelijker het verschil opmerken tussen de originele en de suikervrije variant. De originele Sprite herken je aan een strakke WITTE tekst en logo, daar waar de Zero Sugar-versie herkenbaar is dankzij een strakke ZWARTE tekst en logo.  

De nieuwe look sluit ook mooi aan bij de transparante Sprite fles, die sinds juli 2019 in België in gebruik is. Het gebruik van heldere flessen – waardoor flessen opnieuw tot flessen gerecycleerd worden - ligt in lijn met Coca‑Cola’s duurzaamheidsstrategie.

"We zijn echt enthousiast om het volgende hoofdstuk in de geschiedenis van ons merk te onthullen. De lancering van ons allereerste wereldwijde merkplatform “Heat Happens” vorig jaar, was voor Sprite het begin van een spannende reis. Dit jaar voegen we een gedurfde nieuwe visuele identiteit toe in heel Europa, naast de lancering van een nieuwe onweerstaanbare smaak. Het nieuwe recept biedt ijskoude verfrissing wanneer onze consumenten die het meest nodig hebben", aldus Rahel Eigenmann, Brand Director Sprite in Europa. 

www.coca-cola.be