Maes 0.0% bekroond tot “Gekozen Product van het Jaar

vrijdag 8 februari 2019 —

Het jaar 2019 staat nog in de startblokken, en bierproducent Maes mag al uitpakken met een nieuwe prijs. Een onafhankelijke Nielsen studie bekroonde Maes 0.0% tot Gekozen Product van het Jaar 2019 in België. Het alcoholvrije bier Maes 0.0% - dat kan geconsumeerd worden op ieder moment, mét de maten en zonder mate - voegt hiermee een vierde prijs toe aan zijn ondertussen indrukwekkend palmares.

Het logo “Gekozen Product van het Jaar”, waarmee elk jaar tientallen producten in de supermarkten kunnen uitpakken, is het resultaat van een lang selectieproces. Elk jaar onderwerpen producenten in 45 landen hun nieuwigheden aan het oordeel van de consumenten. In België geven duizenden personen hun mening over de producten die ze gepresenteerd krijgen. Zij verkiezen het “Product van het Jaar” in verschillende categorieën: dranken, lichaamshygiëne, schoonmaakproducten, kleine huishoudelijke artikelen, doe-het-zelf, tuinieren, … Het rode logo dat de merken op hun verpakking mogen plaatsen, toont aan dat duizenden consumenten deze producten nieuw én vernieuwend vinden.

Na de bekroning tot beste product van het jaar 2018-2019, een gouden medaille op de World Beer Awards en een bronzen medaille tijdens de Belgian Beer Challenge, is het de vierde maal dat het alcoholvrije bier van Maes in de prijzen valt.

Jan Bosselaers, marketing directeur van Maes: “Dat we met Maes 0.0% al voor de vierde keer in de prijzen vallen, toont aan dat we erin geslaagd zijn een alcoholvrij bier op de markt te brengen dat werkelijk door iedereen gesmaakt wordt, of dat nu professionals, kenners of gewone consumenten zijn. Dé ideale verfrissende pint voor een écht moment onder maten, te drinken zonder mate. We zijn opnieuw heel trots op deze erkenning, en gemotiveerd om op dit positieve elan verder te gaan.”