AB InBev viert biererfgoed met nieuwe identiteit “Home of Beer"

vrijdag 12 juli 2019 —

De leidinggevende brouwerij verwelkomt reizigers terug thuis met een gratis Stella Artois en bevestigt haar engagement voor lokale innovatie, investeringen en duurzaamheid in België.

Om haar eeuwenlange Belgische brouwexpertise en iconische Belgische bieren zoals Stella Artois, Leffe en Hoegaarden te eren, versterkt AB InBev haar Belgische identiteit en lokale verankering met de onthulling van haar nieuwe identiteit: Home of Beer. 

Met brouwactiviteiten in meer dan 50 landen en meer dan 500 merken verkocht over 100 landen, is AB InBev nog steeds thuis in België. Hier worden de bieren al sinds eeuwenlang gebrouwen. Stella Artois, het Belgische icoon, is vandaag het 4de meest gewaardeerde biermerk in de wereld en blijft zeer snel groeien, met vorig jaar nog eens een stijging van 5,2% in wereldwijde verkoop en een 8% stijging in export vanuit België. Sinds 2014, zijn de Stella Artois export volumes vanuit België verdubbeld.

Om dit aanhoudend succes en haar rijke geschiedenis, die teruggaat tot 1366, te vieren lanceert de grootste brouwer ter wereld de komende maanden een aantal initiatieven die zullen bijdragen aan de Belgische biercultuur. Het allereerste is het verwelkomen van reizigers in de eerste week van juli met een verse Stella Artois en een specifiek bierglas bij aankomst in Brussels Airport, uitgedeeld door AB InBev medewerkers. AB InBev zal ook gepersonaliseerde “Welcome to the Home of Beer” pancarten uitdelen die vrienden en familie kunnen uitdelen wanneer ze mensen komen ophalen op de luchthaven. Reizigers zullen ook een Belgisch bierpaspoort krijgen met gratis bonnen voor geselecteerde cafés in Brussel.

Arnaud Hanset, Marketing directeur AB InBev voor onder meer België, legt uit: "Vanaf het moment dat passagiers in België toekomen, willen we dat ze de unieke smaak van een echt Belgisch pintje proeven, een Stella Artois geserveerd in een perfect glas. We verwelkomen onze Belgische landgenoten terug thuis en laten andere wereldburgers onze Belgisch iconisch bieren proeven vanaf het moment dat ze voet aan de grond zetten in België.

Thuis is waar het hart is, thuis is waar mensen zichzelf kunnen zijn, waar ze kunnen lachen en graag zien, plannen maken voor de toekomst en kunnen terugblikken op mooie herinneringen. Ons land, met een biercultuur die zo uniek is dat Unesco het erkende als Werelderfgoed, is thuis voor AB InBev. “

Bekijk hier de video: https://youtu.be/9rQHjnAyK4M